آموزش های سئو

آموزش سئو SEO رایگان صفر تا 100 سئو 2023 آکادمی برتر️

این الگوریتم به گوگل اجازه می‌دهد تا پرس و جوهای جستجو را به طور کامل‌تری تحلیل کرده و نتایجی را ارائه دهد که به طور دقیق‌تری با نیازهای کاربران مطابقت دارند. شما می‌توانید برای آموزش سئو رایگان، از منابع مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی از بهترین پیشنهادها استفاده از Google search central، بخش بلاگ وب سایت‌هایی مانند Sermush، neilpatel، اچرف یا دنبال کردن متخصصین سئو مانند پیج جان مولر است. همچنین مجموعه آموزش‌های رایگان بسیار زیادی در بخش بلاگ و صفحه آموزش سئو مجموعه SEOEDU قرار داده شده‌اند که سعی شده است به روزترین مطالب براساس مستندات گوگل در آن گذاشته شوند. به طور کلی می‌توان گفت که ریپورتاژ خبری برای سئو خارجی بسیار مناسب است و می‌تواند گزینه‌ی خوب و ایده آلی برای بک لینک‌ها باشد.

برای بک لینک سازی طبق یک اصول پیش بروید تا بتونید در آخر نتیجه را بررسی کنید. اما برای اینکه کسی ادعا کند که سئو را به خوبی یاد گرفته است، حداقل باید یک سال در این مسیر زمان بگذارد و کسب دانش و تجربه کند. در کنار آن هرچقدر تجربه و دانش شما بیشتر باشد، درآمد شما به عنوان یک سئوکار بیشتر خواهد شد و این یک امر عادی بین کسانی است که می خواهند به شما پروژه سئو دهند. حتما توجه کنید از روش های درست برای این کار انجام شود وگرنه ممکن است با افت رتبه در گوگل مواجه شوید. یکی از مباحث پر اهمیت در آموزش سئو، تاثیر سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت است. محتوای فارسی باید در جستجو های فارسی مورد استفاده قرار گیرد و به کاربران ایرانی نمایش داده شود.

بعد از تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب ماهیت صفحات هدف نوبت به تولید و انتشار محتوا می‌رسد. در نظر داشته باشیم که هر مفهوم و کلمه کلیدی باید یک و فقط یک صفحه هدف در سایت ما داشته باشد. اگر چند صفحه متفاوت برای یک موضوع ایجاد کنیم میان آنها رقابت ایجاد شده و شانس هرکدام برای رسیدن به رتبه 1 گوگل کمتر می‌شود. برای آشنایی با هریک از این ابزارها و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها پیشنهاد می‌کنیم مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید. در ادامه با مهمترین مفاهیم و اصطلاحات در حوزه کلمات کلیدی آشنا می‌شویم. به بیان دیگر، کیفیت و کمیت بک لینک‌ ها می‌توانند جایگاه یک سایت را در نتایج جستجو بهبود دهند.

هم کیفیت زیادی دارد و هم می‌توانیم به بهانه‌های مختلف و طوری که کاربر آزار نبیند از درون مقالات به صفحات مهم و مرتبط لینک بدهیم. اما تعدادی از الگوریتم‌ها گوگل بسیار مهم هستند و فاش شدن آن ها به کیفیت نتایج جستجو هم کمک می‌کند که در ادامه آن‌ها را نام می‌برم و توضیح کوتاهی از هر کدام می دهم. در آینده، سئو به طور فزاینده ای پیچیده تر خواهد شد، اما با تمرکز بر اصول کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. هدف از آموزش عملی سئو وب سایت، تجهیز شرکت‌کنندگان به دانش و مهارت‌هایی است که برای پیاده‌سازی استراتژی‌های موثر سئو در وب سایت‌های خود یا برای مشتریان نیاز دارند. در پایان آموزش، شرکت‌کنندگان باید بتوانند یک استراتژی جامع سئو را تدوین و اجرا کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق آمار مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، حدود یک میلیون و ۶۰۶ هزار سایت در ایران فعال است و از پتانسیل بالای این شغل به ما خبر می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم همین حالا در یکی از پلتفرم‌های کاریابی، موقعیت‌های شغلی مرتبط با سئو را جستجو کنید. عامل اصلی جریمه و پنالتی شدن بسیاری از وب‌سایت ها در سراسر جهان اشتباه در سئو خارجی است. همچنین سوء استفاده از تکنیک های سئو خارجی که مهم ترین آن ها بک لینک است، باعث شده تا گوگل به شدت بر روی این موضوع حساس شود و آن را با دقت بیشتری بررسی نماید. لینک سازی داخلی به معنای لینک دادن از صفحات سایت خود به دیگر صفحات آن است. سئو داخلی یا On-page SEO، همانطور که از اسم آن پیداست، بر روی سئو بخش های داخلی سایت و بهینه سازی آن ها تمرکز دارد.

هدف از سئوی داخلی این است که به طور همزمان محتوای کامل و UX خوبی را ارائه دهید و در عین حال به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه شما درباره چه چیزی صحبت می‌کند. مفهوم سئو داخل صفحه و سئو خارج صفحه به مجموعه فعالیت‌های سئو گفته می شود که در داخل یا خارج سایت انجام می‌شوند. سئو داخلی به معنای انجام هر کاری از بهینه‌سازی محتوا تا جنبه‌های فنی است که می‌توانید در وب‌سایت خود انجام دهید. ریچ اسنیپت از داده های نشانه گذاری (اسکیما)  استفاده می کند تا موتورهای جستجوگر صفحات سایت را راحت تر درک کرده و جواب بهتری به کاربر بدهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش اسکیما دوره آموزشی مراجعه کنید. زمانی که مجموعه سایت هایی را به منظور لینک سازی ایجاد می کنیم و در آن مطالب مرتبط یا نزدیک با سایت هدف قرار می دهیم ما دارای یک پی بی ان هستیم.

با به کار بردن این روش‌ها می‌توانید سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کنید. با انجام این مراحل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌ سایت شما به بهترین شکل ممکن توسط موتورهای جستجو ایندکس شده و در نتایج جستجو بهتر دیده می‌شود. یک نقشه سایت XML یا به اصلاح سایت مپ ایجاد کنید و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید. این کار به خزنده ها کمک می کند تا تمام صفحات سایت شما را کشف و ایندکس کنند. مرتباً لینک های داخلی سایت خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ لینک شکسته ای وجود ندارد.

البته، تمرکز بر کیفیت بک لینک‌ ها (مثلاً لینک‌ های مرتبط و معتبر) بسیار مهم‌تر از تعداد آن‌هاست. این ویژگی فرصتی برای جذب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) ایجاد می‌کند، حتی اگر سایت شما بهینه‌سازی کامل برای رتبه اول را نداشته باشد. یکی از عواملی که می تونه روی سئو یک صفحه و یا یک وب سایت اثر بزاره، سرعت بارگذاری صفحاته. سرعت یک صفحه به صورت مستقیم جز عوامل رتبه بندی گوگل نیست، اما در واقع این مورد جز UX یا سیگنال های تجربه ی کاربریه که غیر مستقیم روی رتبه بندی تاثیر میزاره. SSL (Secure Sockets Layer) به دلیل ایجاد ارتباط امن بین کاربر و سرور، تأثیر قابل توجهی در سئو دارد. از سال 2014، گوگل SSL را به‌عنوان یکی از عوامل رتبه‌ بندی در نظر گرفته است، بنابراین وب‌ سایت‌ هایی که از HTTPS استفاده می‌کنند، احتمالاً رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت.

به جای این کار، آنها را در یک موضوع مشترک گروه‌بندی کنید، به عنوان مثال “چگونگی ایجادیک وبلاگ” و آن را در یک راهنمای جامع پوشش دهید که ممکن است برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبه‌بندی شود. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می‌کنند (24,900,000 متوسط حجم جستجوی ماهانه). علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، ابزارهای حرفه ای سایر معیارها و بینش‌های مفید سئو را برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها ارائه می‌دهند. بنابراین آنها می‌توانند در زمان شما صرفه جویی کنند و مزیت رقابتی به شما بدهند. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود درآمد کسب می کنید، یک ابزار کلمه کلیدی پولی با کیفیت، سرمایه گذاری عالی است که دیریا زود نتیجه خواهد داد.

اگر کلمه کلیدی شما “بهترین استراتژی بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای کوچک” باشد، استفاده از آن در تمام عناصر صفحه، صرفا فقط برای رعایت همه موارد لیست، کاملاً احمقانه خواهد بود. نگاهی سریع به نتایج جستجو، به شما می‌گوید که همیشه به این موضوع توجه کنید تا به  اشتباه کلمات کلیدی نادرست را بهینه سازی نکنید. فرض کنیدیک فروشگاه تجارت الکترونیک با تجهیزات تناسب اندام دارید. شما می‌خواهید صفحه محصول رک اسکوات خود را بهینه کنید و کلمه کلیدی “بهترین رک اسکوات” را پیدا می‌کنید. هزاران کارمند خارجی گوگل به نام رتبه‌بندان کیفیت جستجو وجود دارند که از دستورالعمل‌های دقیق (در دسترس عموم) پیروی می‌کنند، نتایج جستجوی واقعی را ارزیابی و کیفیت صفحات رتبه‌بندی شده را بررسی می‌کنند. الگوریتم جستجوی گوگل به عنوان یک اصطلاح کلی برای اشاره به همه الگوریتم‌ها، سیستم‌های یادگیری ماشین و فناوری‌هایی که گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند، استفاده می‌شود.

بهتر است با شرکت در یک دوره آموزشی از دانش و تجربه افرادی که پیش از ما این مسیر را طی کردند بهره بگیریم. شرکت در یک دوره جامع و تکمیل دانش معمولا 2 تا 4 ماه زمان نیاز دارد. ما در پی ام سئو با مهارت‌ های تخصصی پدرام ظفریان در آموزش سئو، استراتژی محتوا، تحلیل بازار، و بهینه‌ سازی نرخ تبدیل، بیش از یک مشاوره معمولی هستیم. ما پلی بین دانش تکنیکی و بینش استراتژیک هستیم که می‌تواند تأثیر واقعی بر روی رشد آنلاین شما داشته باشد. به طور کلی، برای بهبود سئو، تمرکز بر دریافت لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر، به‌جای افزایش صرف تعداد بک لینک‌ها، یک استراتژی مؤثرتر خواهد بود. ابزارهای دیگری مانند Ahrefs Domain Rating (DR) و Majestic Trust Flow (TF) نیز معیارهای مشابهی برای تحلیل ارزش بک لینک‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به طور مثال زمانی که محتوایی در وب سایت تولید می کنیم، یک امتیاز مثبت برای بهبود رتبه سایت مان گرفته ایم. به تمام فرایندهای مشابه که امتیاز ما را در الگوریتم موتورهای جستجو افزایش می دهند، سئو می گویند. از زمان ظهور موتورهای جستجوگر در دهه 90 میلادی، سئو شکل گرفته و هنوز هم ادامه دارد. به فرآیند استخراج کلمات کلیدی مناسب جهت سرمایه گذاری و صعود به رتبه های برتر در آنها تحقیق کلمات کلیدی گفته می شود. تا امروز الگوریتم‌های متنوع و داکیومنت‌های زیادی توسط گوگل منتشر شده تا مانع سواستفاده متخصصین سئو از لینک سازی خارجی و اثرگذاری بر رتبه بندی شود.

داشتن یک وبسایت به تنهایی به هیچ عنوان فروشی برای شما نخواهد آورد. همانند این میباشد که شما در بهترین لوکیشن شهر خود فروشگاهی باز کنید ولی مشتری نداشته باشید. حالا سئو دقیقا همون بحث افزایش مشتری هست و برای فروشگاه و سایت شما به صورت بینهایت مشتری و خریدار خواهد آورد. 1- سوشیال سیگنال یک خدمات برای ارتقاء سئو سایت با استفاده از سیگنال شبکه اجتماعی می باشد ، این پروژه توسط نت بازده با نام سوشیال سیگنال در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. در هر رشته و زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید امکان تولید محتوای ویدئویی وجود دارد. تمامی علاقه­ مندان به مبحث سئو و آموزش سئو باید این موضوع را بدانند که وقتی از محتوا حرف می‌زنیم، تنها از یک نوشته صحبت نمی‌کنیم.

دوره رایگان وردپرس آژانس نوآوری رسام را نیز می‌توانید مشاهده کنید. همانطور که در فصل قبل اشاره کردیم، تگ عنوان و توضیحات متا یک صفحه مکان خوبی برای قرار دادن کلمه کلیدی اصلی شما است. وقتی که یک کلمه کلیدی اصلی دارید، باید از آن برای بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید. چندین ابزار کلمه کلیدی رایگان وجود دارد که می‌توانند صدها ایده کلمات کلیدی بر اساس یک کلمه کلیدی اولیه ارائه دهند. مشکل این است که آن‌ها در مقایسه با دیگر ویژگی ها بسیار محدود هستند. شما هم می خواهید پاسخ کاربران را بدهید، فرقی نمی کند که یک محصول است یا یک خدمت و یا یک محتوای بلاگ، فرقی نمی کند، در هر صورت بهینه سازی موتورهای جستجو گر برای شما ضروری است.

در بسیاری از ابزارهای تحقیق عبارات کلیدی دشواری کلمه کلیدی را با عددی بین 0 تا 100 نشان می دهند و هر چه این عدد به صد نزدیکتر باشد رتبه بندی و رنک گیری آن در صفحه اول گوگل سخت تر خواهد بود. تحقیق کلمات کلیدی می بایست اولین قدم در سئو سایت شما باشد و در وضعیت های زیر این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این قسمت شما یاد خواهیم داد که چگونه جایگاه خودتان را در گوگل بدست بیاورید و همچنین چگونه کلمات کلیدی پربازدید سایتتان را پیدا کنید و با آن ها رنک و ارزش سایتتان افزایش یابد. هنگام بهینه سازی سایت ممکن است کوچکترین اشتباهی موجب نابودی جایگاه فعلی وب سایتتان شده و آسیب های جبران ناپذیری به وب سایت شما وارد کند. سئو فرایندی بسیار شیرین و لذت بخش است که با یادگیری آن می توانید علاوه بر بهینه سازی وب سایتتان، تبدیل به یک متخصص سئو شده و از این طریق کسب درآمد کنید.

این نوع از تکنیک‌ها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست می‌آیند، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی می‌توانید خطا‌ها را کاهش دهید. لینک سازی خارجی یا بک لینک، پیوندی است که ما در سایت‌هایی غیر از پلتفرم خود قرار می‌دهیم تا اعتبار و ارزش خود را نزد گوگل افزایش دهیم. همچنین با لینک سازی خارجی می‌توان کاربران را از سایت‌های دیگر به سایت خودمان هدایت کنیم و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم. به طور کلی به وسیله‌ی لینک سازی خارجی باید لینک صفحات سایت را تا حد امکان در سایت‌‌های مختلف قرار دهیم تا خزنده‌های گوگل راحت‌تر ما را پیدا کرده و بشناسند. از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. استراکچر یک سایت از بخش‌های مختلفی مانند هدر، فوتر، بخش اصلی محتوا، تیتر اصلی و غیره تشکیل شده‌ است.

اصلی ترین هدف ما در این بخش، آموزش جامع و کامل سئو خارجی است تا شما را با ریزه کاری ها و جزئیات ان آشنا کرده و کمک کنیک تا تسلط بالاتری را بر این فاکتورها به دست بیاورید. در نهایت باید بدانید که با استفاده درست از سئو خارجی و یک استراتژی مناسب برای بک لینک سازی، می توانید رتبه های خیلی بالایی را در نتایج جستجو به دست آورید. بدون شک تولید محتوا یک عامل مهم در سئو سایت شما است که می‌تواند سرنخ‌های بسیاری را از برند شما در فضای مجازی در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهد. در این حالت شما می‌توانید با افزایش کیفیت سایت چه از نظر بصری، تکنیکال، سرعت و ارزش محتوایی که همه این موارد جنبه‌های مختلفی از سئو سایت هستند، مدت زمان ماندگاری کاربر را بیشتر نمایید. بدیهی است زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد، رتبه کلی سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مختلف افزایش می‌یابد.

این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتند تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. الگوریتم‌ها جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل مشخص می‌کنند. افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل، رابطه مستقیم با افزایش ترافیک دارد. برحسب اطلاعاتی که جمع آوری شده است، مطابق با نتایج تحقیقات سایت Moz و Ahrefs، هر پله افزایش رتبه سایت می‌تواند در حدود 10 – 20 درصد، میزان افزایش ترافیک سایت شما را به همراه داشته باشد. از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند.

این بخش فقط بین بهترین سایت ها مثل همین فرین آکادمی، وبسیما، نوین، وب24 و … سرچ میکنه و بهترین جواب ها رو برای شما نمایش میدهد. آمدن به رتبه های صفحه اول و به خصوص رتبه یک گوگل باعث ورود افراد نیازمند به خدمات ما، به سایت ما میشود. نمی‌توان مشخص کرد دقیقاً چه متنی باید در یک قطعه برجسته ظاهر شود. یکی دیگر از منابع عالی کلمات کلیدی با تکه‌های برجسته کادر به اصطلاح «People also ask» است که اغلب در زیر قطعه برجسته ظاهر می‌شود. تگ عنوان و توضیحات متا عناصر HTML هستند که عنوان و توضیحات صفحه را نشان می‌دهند. آنها در نتایج جستجو یا زمانی که صفحه در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، نمایش داده می‌شوند.

اگر سایت های با کیفیت و معتبر به یک وب سایت خاص لینک بدهند، برای گوگل این معنی را می دهد که آن سایت ارزشمند و قابل اعتماد است. اگر زمان پاسخگویی سرور شما ضعیف است، از عهده شما و سئو کار خاصی بر نمی آید. نگران میلی ثانیه نباشید، اما از سرویس دهندگانی که رایگان هستند و قیمتی ناچیز در ماه را دریافت نمی کنند، توقع عملکردی عالی نداشته باشید. هیچ کاربری حاضر نیست برای لود شدن یک صفحه بیش از چند ثانیه صبر کند! در سئو موبایل یک عامل دیگر نیز وجود دارد که می بایست به آن توجه زیادی داشت و آن هم "سرعت صفحه" است. کلید اصلی داشتن یک سایت یکپارچه و پیوسته در داشتن یک سیستم هدایت کاربری مناسب است.

البته مجدد روی این نکته تاکید می‌کنیم که آدرس URL شما باید کوتاه باشد و بهتر است که حاوی عدد نیز نباشد. تجربه ثابت کرده که لینک برگشتی (بک لینک) یکی از عواملی است که بر الگوریتم رتبه­بندی گوگل تأثیر زیادی می­گذارد. تاکتیک­های زیادی برای این­کار وجود دارد که می­توانید با استفاده از آنها وب­سایت­های دیگر را به صفحات وب خود لینک بدهید مثل ایجاد لینک شکسته، وبلاگ­نویسی مهمان و ایجاد لینک­ها از محتوای فرعی. در ابتدا موتورهای جستجو نسبتاً بی­  اثر بودند زیرا نمی­توانستند کار دیگری بیش از جستجوی صفحاتی که شامل کلمات کلیدی خاص بودند انجام دهند. موتورهای جستجو با گذشت زمان تکامل یافتند و اکنون به اندازه کافی دارای ساز و کار پیچیده هستند که صدها فاکتور را در الگوریتم­های جستجوی خود به کار می­برند. شما در دوره سئو مسیر سئو سایت را یاد خواهید گرفت اما اشتباه نکنید!

در شروع یادگیری تمرکز ما باید روی شناخت مفاهیم و آشنایی با اصطلاحات باشد. ولی نگران نباشید در این صفحه یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی می‌کنیم. حتما ابزارهای دیگه رو به عنوان تمرین هم که شده برای ساییتون چک کنین. برای این که مطمئن شوید که طول هر کدام از تگ های عنوان و متا دیسکریپشن زیاد بلند نیست، از این ابزار استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که این ابزار برای ما ایرانی ها فیلتر شده و باید با فیلترشکن وارد بشین.

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. علاوه بر این، سئو محلی و جستجوی صوتی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. ویژگی‌های کلیدواژه، اصل انتخاب و اولویت‌بندی کلیدواژه‌ها برای تقویت استراتژی سئو شما. یکی از دوره‌هایی که ما آن را دوست داریم، دوره اصول سئو با گرگ گیفورد است. اسپارک‌تورو شبکه‌های اجتماعی اصلی را رصد می‌کند و شما را از رصد مدام راحت می‌کند. برای جدیدترین اخبار، مستقیماً به صفحه روندهای آن بروید و نگاهی به فید آن بکنید.

مثلا یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور می‌بینیم و فردا مقاله‌ای با موضوع نقشه سایت را مطالعه می‌کنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته ولی ارتباط آنها را به درستی درک نمی‌کنیم. یادگیری سئو یک فرایند مستمر است و زمان مورد نیاز برای اینکه شخصی در آن مهارت کامل پیدا کند، می‌تواند متفاوت باشد. برخی از اصول اولیه سئو ممکن است در عرض چند هفته یا ماه قابل فهم باشند، اما تسلط کامل بر سئو و درک عمیق از تمامی جنبه‌ های آن می‌تواند سال‌ ها تجربه و یادگیری مستمر را طلب کند. گوگل معیار مستقیمی برای سنجش اعتبار یک صفحه ارائه نمی‌دهد، اما ابزارهای تحلیلی مختلفی در این زمینه وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان (تا حدودی) میزان قدرت یک صفحه یا دامنه را تخمین زد.

فرض کنید من عبارت آموزش تولید محتوا را جستجو کردم، چنین صفحه ای را می بینم که صفحه نتایج جستجو (SERP) است. در صورتی که بتوانید اکانت‌های پرمیوم هوش مصنوعی را خریداری کنید با استفاده از API اختصاصی می‌توانید، برخی از وظایف خود را در حوزه سئو تکنیکال به او واگذاری نمایید. به عنوان مثال برای بررسی URL صفحات به صورت دستی یک سئوکار باید زمان زیادی صرف کند. در صورتی که بخواهد از یک توسعه دهنده وب کمک بگیرید، احتمال اشتباه وجود دارد. اما زمانی که GPT -4  این کار را برای شما انجام میدهد، نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود.

با مطالعه مقالات آموزشی، افراد می‌توانند پایه محکمی از دانش سئو به دست آورند و از آخرین روندها و تغییرات در صنعت مطلع باشند. علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثال‌های عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه می‌دهند که می‌تواند به افراد کمک کند تا استراتژی‌های سئو را به طور موثر اجرا کنند. به‌طورکلی، مقالات آموزشی می‌تواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های سئوی خود است. در بخش آموزش سئو تخصصی یکی از مبحث ها سئو کلاه سفیده، حالا میپرسی سئو کلاه سفید یعنی چی؟ خلاصه اشو که بالاتر بهتون گفتم سئو کلاه سفید یعنی انجام کار سئو کاملا طبق قوانین گوگل. یعنی شما همیشه محتوای اصولی و مستمر تولید کنید و تو سایت منتشر کنید.

آموزش سئو در آکادمی وبسیما محدود به تکنیک نیست، بلکه خط فکری و نگاه عملیاتی درستی را در اختیار شما قرار می‌دهد. درست است که نباید بگذاریم ابزار بر تحلیل ما برتری پیدا کند اما استفاده از آن و تحلیل خروجی های آن از واجبات سئو امروزی می باشد. در ادامه به بررسی برترین ابزارهای سئو به صورت کاملا مختصر می پردازیم. تحلیل همان چیزی است که یک سئوکار حرفه ای را از یک سئوکار مبتدی یا متوسط متمایز می کند. ما به عنوان افرادی که در حال یادگیری اصولی و حرفه ای سئو هستیم باید یاد بگیریم اطلاعات دریافتی را تحلیل نماییم، سپس وارد مرحله اجرا شویم.

سئو یوتیوب همان اطلاعاتیست که در کپشن پست های یوتیوب قرار میدهید و عنوان مطلب شماست. اما در این بین میتوان یکسری کارهایی را انجام داد و یکسری لینکسازی هارا که صفحه یوتیوب شما و به نوعی آن محتوای یوتیوب شما سئو شود و در نتایج گوگل دیده شود. باید گفت کار کاملا متفاوتی قرار نیست انجام شود زیرا دنیای سئو یک مسیر مشخص دارد و شما روی هر پلتفری باید همان مسیر را طی کنید تا در نتایج گوگل دیده شود. یکی از مهمترین مواردی که عموما کمتر کسی از آن اطلاع دارد این میباشد که فکر میکنند صفحه اصلی سایت هم پنالتی و جریمه میشود. انجام فعالیت سئو کلاه سیاه به راحتی نیست و باید کاملا متخصص باشید و اگر یک جایی مسیر عملیات سئو شما لو بره قــطعا گوگل شمارو جریمه و پنالتی میکند.

این روش یک جنبه کاملا سیاه و ترسناک و یک وجهه منطقی و هدفمند دارد! در گذشته سایت‌هایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده می‌شدند. با آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل این سایت‌ها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند. در این روش یک محتوای متنی در قالب خبر یا مقاله را نگارش کرده و در رسانه‌های معتبر و پربازدید منتشر می‌کنیم. این سایت‌ها به واسطه بازدید زیاد و اعتبار دامنه بالا شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند. البته هدف تنها دیده شدن محتوا نیست بلکه به ما اجازه می‌دهند که 1 تا 3 لینک ارجاعی به سایت خود هم داشته باشیم.

سئو لوکال  بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه اختصاصی سئو لوکال  به ریز شرح داده شده اند. پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را به دقت مطالعه کنید تا دیدگاه شما نسبت به آموزش سئو و اجرای آن را به کلی تغییر دهد. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج می‌شود. مهمترین تفاوت در تعداد لینک‌های دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است. این امکان وجود دارد که یک سایت اینترنتی مرتبط با یک موقعیت مکانی ثبت شده در گوگل باشد و از این طریق شانس ما برای دیده شدن در جستجوهای محلی (مثلا عبارت “رستوران ایتالیایی میرداماد”) را افزایش دهد. مثلا کسی که “خرید کفش نایک” را جستجو کرده مشخصا به دنبال خرید اینترنتی یا حداقل اطلاع از قیمت محصولات است.

یک ساختار سلسله مراتبی یا به اصلاح مسطح با دسته بندی های واضح، ناوبری آسان را برای کاربران فراهم می کند. زمانی که شما کلمه کلیدی خودتون رو داخل سرچ باکس این بخش مینویسید، این فیلتر برای شما کلماتی که شامل کلمه کلیدی اصلی و مرتبط با این کلمه یا عبارت کلیدیتون باشه رو برایتون نمایش میده. به عنوان مثال همین کلمه ای که شما سرچ کردید و وارد این صفحه شدید کلمه کلیدی آموزش سئو. در نهایت، چنان‌چه شما مهارت‌های سئو را یاد بگیرید، می‌توانید در بازاری که رقبا نیز اقدام به بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌کنند، سهم بیشتری داشته باشید. افرادی که در زمینه سئو تبحر دارند، توانایی واکنش سریع به این تغییرات و تنظیم استراتژی‌ها را برای حفظ یا بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت خود دارند. وقتی در حال یادگیری موضوعی هستید و آن را که به دیگران هم توضیح می‎‌دهید، خود شما هم بهتر آن موضوع را با تمام پیچیدگی‌ها درک می‌کنید و روی آن مسلط و قوی‌تر می‌شوید.

یکی از مراحل مهم سئو تکنیکال، بهینه‌سازی ساختار و ناوبری سایت است. این کار با ایجاد دسته‌بندی منطقی برای محتوای سایت انجام می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را پیدا کنند. برای شروع آموزش سئو بصورت رایگان و تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه، مسیری که پیش رو داریم شامل چندین گام اساسی است. این مسیر نه تنها به یادگیری مفاهیم پایه و پیشرفته می‌پردازد، بلکه به شما کمک می‌کند تا درک کنید چگونه می‌توانید به نتایج ملموس و موفق در پروژه‌های سئو دست یابید. اگر شما هم در جستجوی آموزش سئو رایگان هستید یا می‌خواهید با آن مهارت‌های خود را ارتقا دهید، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است. ما در اینجا نه تنها به آموزش رایگان سئو می‌پردازیم، بلکه هدف ما ارائه دانشی است که به شما کمک کند تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید.

به طور کلی، تکنیک هایی که برای بهینه سازی سایت (SEO) استفاده می شوند به سه دسته کلی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم می شوند. این تکنیک ها ممکن است در کوتاه مدت جواب داده و رتبه سایت را بالاتر ببرند، اما در بلند مدت تاثیرات منفی بر روی سایت و سئو آن گذاشته و سایت را به پنالتی های گوگل دچار می کنند. سئو کلاه خاکستری درست مانند رنگ آن ترکیبی از تکنیک های کلاه سفید و سیاه است که اگر به صورت حرفه ای و درست اجرا شود، می تواند باعث بهبود رتبه سایت شوند. شما با شرکت در دوره آموزشی خوب و با کیفیت متد دوم است که می‌توانید تجربه شخص مدرس سئو را داشته باشید. به طور کلی یکی از مفاهیم مهم در سئو داخلی و طراحی سایت، لندینگ پیج‌ها هستند که می‌توانند در افزایش یا کاهش نرخ تبدیل کاربران موثر باشند.

درباره تعریف آن و دسته‌های آن و برخی شیوه‌های لینک داخلی یاد بگیرید. در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. شگفت‌آور است که کورسرا همچنان دوره‌هایی از بهترین دانشگاه‌ها را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. از جمله، دوره مقدمه‌ای بر بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. یکی از پادشاهان بی‌بدیل در دنیای ارائه دوره‌های آنلاین، یودمی است. برای یافتن آن‌ها، به سایت یودمی بروید و دوره‌های رایگان را انتخاب کنید.

این استثناها در ۲ حالت بوجود می‌آیند و روش مدیریت آن‌ها متفاوت است که در ادامه خواهید آموخت. چنانچه در شناخت تگ‌های بالا مشکل دارید لطفا فصل سئو تکنیکال را به صورت کامل مطالعه نمایید. معمولا یک تصویر با فرمت JPG و با عرض ۸۰۰px و ارتفاع ۶۰۰px که کیفیت مناسبی داشته باشد حدود ۷۰ کیلوبایت می‌شود. در هنگام اضافه کردن تصاویر مطمئن باشید که تگ alt مرتبطی نوشته باشید. اگر آماده‌سازی را مناسب انجام داده باشید این مرحله ساده‌ترین مرحله کار است. در این فصل می‌آموزید چگونه محتواهایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرند.

برای بررسی و چک این سایت ها در ابتدای مسیر سعی کنید به صورت مرتب چک کنید و یک مدت که از زمان سروع یادگیری که گذشت می توانید به صورت هفتگی این سایت ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر وردپرس دارید به راحتی با افزونه Yoast SEO نسخه پولی میتوانید کار ریدایرکت کردن را انجام دهید. اما اگر این افزونه را ندارید افزونه هایی همانند Rank Math و redirection به راحتی میتوانید کار انتقال صفحات را انجام دهید. هاستینگ خارج از کشور دارای سرعت بالاتری بوده و از این نظر بهتر می‌باشد. اگر هاست ایران نیز بتواند به سرعت هاست خارجی برسد، دیگر تفاوتی با آن ندارد و هردو گزینه‌های بسیار مناسبی خواهند بود.

انکر تکست‌ها هویت صفحه‌ی مقصد هستند و می‌توانند کاربر و گوگل را متوجه کنند که صفحه‌ای که وارد آن می‌شوند، دارای چه محتوایی است. به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور راحت‌تر شدن اسکرول موتورهای جستجو و خزنده‌ها در سایت انجام می‌گردند. این بخش بیشتر در ارتباط با دولوپرها و کدنویسان سایت می‌باشد که باید آن‌ها را رعایت کنند. البته هر سئوکار باید اطلاعات سئویی لازم در حوزه برنامه نویسی را تا حدی داشته باشد تا بتواند با تیم تکنیکال و برنامه نویس سایت به خوبی در راستاری رشد سئو این پلتفرم‌ها همکاری نماید. هدف از انجام سئو تکنیکال، کمک به نحوه صحیح درک سایت توسط ربات‌های موتور جستجو،‌ رفع مشکلات خزش و ایندکس (و رتبه گیری) سایت می‌باشد.

البته مطالعه آزاد و یادگیری پراکنده به زمان بیشتری نیاز داشته و ممکن است مسیر شما را به کلی تغییر دهد. رسانه‌های شخصی یا تحت مالکیت ما می‌توانند کمک زیادی به اعتبار برند ما کنند. مثلا یک صفحه پرمخاطب در یوتیوب یا پادکستی که دنبال کننده زیادی دارد با اینکه ماهیت شبکه اجتماعی به خود نمی‌گیرد ولی موجب معرفی برند و ایجاد وفادارای در مخاطب خواهد شد. اول اینکه به ما فرصت می‌دهد تجربه رسیدن به رتبه 1 گوگل در کسب و کار خود را داشته باشیم و درک کنیم که با سرمایه‌گذاری در سئو چه میزان مخاطب و درآمد خواهیم داشت. بازاریابی محتوا یعنی، فرآیند نگارش و انتشار محتوای متنی و بصری با هدف جذب مخاطب و مشتری برای کسب و کار.

طبق یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است؛ ۵۷٫۸ درصد از کل ترافیک وب‌سایت‌ها از گوگل سرچشمه می گیرد. به طور خلاصه، سایت‌هایی که در گوگل بهترین عملکرد را دارند فقط در سئو خوب نیستند. من در مقاله کسب در آمد از سئو ۸ روش کاربردی و اجرایی آموزش داده‌ام. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

به دلیل عدم دسترسی به اکانت های این سایت از آموزش آن صرف نظر می کنیم. این ابزار در جلسه 14.4 دوره آموزشی سئو به صورت رایگان تدریس شده است، برای اطلاعات بیشتر به جلسه رجوع نمایید. تحلیل در همه بخش های سئو نقش دارد اما صحبت در مورد  لازمه شرح کامل موضوع و عمیق شدن در آن است که به دلیل طولانی شدن محتوا از آن صرفه نظر می کنیم. موارد فوق الذکر تنها برخی از الگوریتم های گوگل بوده است، لازم است بدانید تعداد الگوریتم ها خیلی بیشتر است. سعی میکنم به مرور صفحه آموزش الگوریتم های گوگل را آپدیت نمایم و مابقی الگوریتم ها راهم مورد بررسی قرار دهم. الگوریتم MUM مفهوم جدید به محتوا و نحوه پاسخ به کاربران می دهد به شکلی که کاربران در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل نیاز خود را رفع نمایند.

خبر خوب این است که برای افزایش سرعت سایت وردپرسی راهکارهای زیادی داریم. در ادامه آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته می‌خواهم سریع‌ترین روش سئو سایت‌های وردپرسی را به شما آموزش دهم. یعنی محتوایتان را در معرض دید قرار می‌دهید و افراد ممکن است در سایت خودشان به محتوای شما بک‌لینک بدهند. در این روش؛ شما نظر ده‌ها متخصص در مورد یک موضوع را جمع‌آوری می‌کنید و در صفحه می‌نویسید. مثلا محتوایی با موضوع معایب استفاده از تبلیغات کلیکی درست می‌کنید و از ده‌ها متخصص این حوزه می‌خواهید نظر خود را در حد ۲ پاراگراف برای شما ارسال کنند. تدوین استراتژی لینک‌بیلدینگ نیاز به تجربه و تحقیق زیاد دارد و با توجه جزئیات هر پروژه می‌تواند متغیر باشد.

اما اینکه چه عواملی تاثیرگذار بر سئوی سایت انگلیسی هستند، چیزهایی هست که طبق تجربه و تست های فراوان به دست آمده است. وبسایت نیل پتل، احتمالا اسم نیل پنل را اکثر سئوکاران شنیده باشن. نیل پتل یکی از متخصصین سئو در دنیاست که به نوعی یکی از مرجع های سئو شناخته میشود. در این بخش شما میتوانید تعداد بک لینک های سایت های خود و رقیب یا کلمات کلیدی یا سایر موارد را دقیقا تحلیل و بررسی نمایید. شما در آموزش سئو سایت خودتون چند مدل دیگر کلمه کلیدی را خواهید شناخت. سئو، هر فرایندی است باعث بهبود رتبه وب سایت ما در موتورهای جستجوگر می شود.

این الگوریتم گوگل که در سال ۲۰۲۲ آخرین آپدیت آن منتشر شده، و همانطور که از اسمش پیداست شامل قوانین سخت گیرانه گوگل در رابطه با صفحاتی است که ارتباط مستقیمی با سلامت و پول کاربر دارد. سایت‌های فروشگاهی که کاربران در آن‌ها محصولی را خریداری می‌کنند یا سایت‌هایی که محتواهای پزشکی و آموزشی که مستقیم با سلامت افراد سر و کار دارند در زیر ذره‌بین این الگوریتم هستند. از طرفی الگوریتم YMYL ارتباط و درآمیختگی زیادی با الگوریتم EAT دارد و بر اساس فاکتورهای این الگوریتم که در بالا گفته‌ایم قوانین خود را بر روی رتبه بندی صفحات اعمال می‌کند. سئو تکنیکال یا فنی یکی از مراحل مهم در آموزش رایگان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که با هدف بهبود جنبه‌ها و زیرساخت‌های فنی سایت صورت می‌گیرد. در این گام از آموزش رایگان سئو، تمرکز بر روی کاربرد عملی دانش سئو و توسعه مهارت‌های تحلیلی است. این مرحله برای درک عمیق‌تر نحوه تاثیرگذاری سئو بر عملکرد وب‌سایت‌ها و بهبود مستمر استراتژی‌های بهینه‌سازی حیاتی است.

در آموزش صفر تا صد سئو تا حدودی با اهمیت بک لینک‌ها آشنا شده‌اید و اکنون می‌توانید میزان اهمیت ریپورتاژ را بهتر درک کنید. برندینگ و آشنا کردن جامعه هدف و خزنده‌های گوگل با هویت کسب و کار مورد نظر، یکی از تکنیک‌های مهم سئو است. در هنگامی که می‌خواهیم در صفحه‌ای انکر تکست ایجاد کنیم، می‌توانید نام برند خود را در انتها انکر تکست قرار دهید. گاهی در هنگام استفاده از انکرتکست، استراتژی سئو بگونه‌ای تنظیم می‌شود که ما از روش Partial Match برای لینک دادن استفاده کنیم. عبارت “آموزش سئو سایت از صفر تا صد” می‌تواند مثالی برای کلمات کلیدی Partial Match باشد. گاهی برای سئو لازم است تا کلمه کلیدی اصلی را به عنوان انکرتکست استفاده کنیم.

این دو ویدیو نقشه راهی را به شما نشان خواهد داد که مکانیزم گوگل را بشناسید و به راحتی هر سایتی را به رتبه یک گوگل برسانید. اگر به عنوان یک کارفرما فعالیت می‌کنید و می‌خواهید در مدت زمان کمتری به نتایج بهینه سازی سئو برسید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات سئو سایت SEOEDU‌ است. شما می‌توانید با دریافت این خدمات، از صد در صد آموزه‌ها، تجربیات و ترفندهای بهینه سازی سایت توسط مجموعه ما با سابقه بیش از 5 سال استفاده کنید. در این روش، دیگر نیازی به یادگیری و صرف هزینه زمانی نخواهید داشت. همشهریان یزدی نیز می‌توانند از مجموعه SEOEDU که در این شهر واقع شده برای دریافت خدمات سئو در یزد استفاده کنند.

در نتیجه اگر سایت شما نظرات منفی زیادی داشته باشد، الگوریتم گورخر به صورت ویژه محتوای سایت و همچین نقشه سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. از طرفی یکی از معیارهای مهم الگوریتم گورخر اسکیما مناسب برای صفحه محصولات و صفحه دسته بندی سایت شما می‌باشد. داشتن علائم تجاری رسمی و دولتی مانند اینماد نیز می‌تواند رتبه سئو سایت شما را به واسطه امتیاز مثبت الگوریتم گورخر افزایش دهد. آموزش سئو (SEO tutorial)، به فرایند یادگیری و اِعمال مجموعه‌ ای از تکنیک‌ ها و استراتژی‌ هایی اطلاق می‌شود که هدف آن‌ها افزایش دیده‌ شدن وب‌ سایت‌ ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. در واقع آموزش‌ سئو به زبان ساده، به معنای اموزش به‌ کارگیری تاکتیک‌ های مختلف برای جلب توجه کاربران به وب‌ سایت شما با هدف بهبود رتبه‌ بندی در نتایج جستجو ارگانیک (غیر پولی) انجام می‌شود.

مشاهده شده که بسیاری از کاربران هنگام ثبت دامنه، به اشتباه دامنه ای را ثبت می کنند که در نوع نگارش آن غلط املایی وجود دارد. البته برخی کاربران نیز به علت اینکه آن نام با نگارش صحیح قبلا به ثبت رسیده است اقدام به ثبت دامنه با غلط املایی می کنند. در بسیاری از کسب وکارها، رقبا برای جذب بازار کاربران اینترنت برنامه ریزی کرده و هزینه می کنند. تا اینجای کار همه چیز خیلی خوب به نظر می رسد اما این در حالتی است که شما تنها فروشنده کفش در اینترنت باشید. خب میخام براساس تجربه خودم مثالی رو براتون بزنم که خیلی جالبه و می تونید از همین مسئله الگو برداری کنید.


لینک منبع