تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2024-06-16
افزایش تعامل اینستاگرام به کمک 12 روش موثر کارینو
با پیروی از این نکات می توانید یک حساب کاربری حرفه ای در اینستاگرام ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا فروش خود را افزایش دهید. بسیاری از پیجها از فالوورهای فیک برای افزایش تعداد دنبالکنندگان استفاده میکنند. این نوع فالوورها هیچ ارزشی ندارند و تبلیغات در این پیجها، بیثمر خواهد بود. برای شناسایی کیفیت فالوورهای یک پیج، به فعالیت کاربران، لایکها و کامنتها و ویو ویدیوها توجه کنید. افزایش تعداد بازدیدهای ویدیو، یکی از اهداف مهم کاربران در تبلیغات اینستاگرام است.
لینک های مفید
این کار با استفاده از ابزار Insights اینستاگرام انجام می شود که اطلاعاتی مانند تعداد بازدید (Reach)، نرخ تعامل (Engagement Rate)، تعداد کلیکها (Clicks) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) را ارائه می دهد. این داده ها به برندها کمک می کند تا عملکرد هر تبلیغ را بر اساس میزان جذابیت برای مخاطبان و تأثیرگذاری بر آنها تحلیل کنند. ویژگی های هدف گذاری اینستاگرام به برند ها اجازه می دهد تا مخاطبان را بر اساس معیارهایی مانند جغرافیا، علایق، سن، جنسیت و رفتارهای آنلاین هدف گذاری کنند.
بههمین علت در این مقاله به بررسی همه نکات لازم درباره سایز پست اینستاگرام میپردازیم، همراهمان بمانید. پاسخگو بودن شما این حس را به کاربران القا میکند که بهجای سروکار داشتن با یک پیج، با یک فرد ارتباط برقرار میکنند. همچنین پاسخ دادن به سوالها در کامنتها و پیام دایرکت به مخاطبان شما امکان میدهد تا خود را بخشی از کسبوکار شما بدانند و تعامل بیشتری با پیج شما برقرار کنند. راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است.
اینستاگرام ابزارهایی مانند Instagram Insights و Facebook Ads Manager را فراهم کرده است تا شما بتوانید عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنید. برای آن که بتوانید تعداد زیادی از کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، چندین راهکار وجود دارد! مایل هستید 6 راهکار برتر و سودآور را باهم بررسی کنیم؟ پس در این بخش همراه ما باشید.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی (Social Media Ads)
آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. قبل از شات کردن، مطمئن شوید که مخاطبان صفحهای که معرفی میکنید، با مخاطبان شما همخوانی دارند. اگر شما پیجی درباره آشپزی دارید و یک صفحه ورزشی را شات کنید، احتمالاً نتیجه خاصی نمیگیرید. در این روش میتوانید اسکرینشاتی از صفحه یا پستی از شخص مورد نظر را در استوری خود منتشر کنید. در این مرحله میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید بودجه تبلیغاتی خود را بهینه کنید یا خیر!
برندها باید محتوای خود را برای این نوع جستجوها بهینه کنند تا در نتایج بالاتر قرار بگیرند. بررسیها نشان داده که استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی مستقیم میتواند تعامل کاربران را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. بازاریابی مستقیم در ۲۰۲۵ تنها به ارسال پیامهای تبلیغاتی محدود نمیشود، بلکه برندها باید از تکنیکهای جدیدی برای جذب و حفظ مشتری استفاده کنند. برندهایی که از هوش مصنوعی در کمپینهای خود استفاده کردهاند، نرخ تبدیل تا ۲۵ درصد افزایش داشته است. قدم بعدی از آموزش تبلیغات در اینستاگرام به بهینهسازی و انتخاب زمان تبلیغ اختصاص یافته و باید درباره اینکه چه زمانی برای نمایش تبلیغ مناسب است، تصمیم بگیرید.
بله، کسبوکارهای کوچک میتوانند با ایجاد یک جامعه و بهاشتراکگذاری محتوای باکیفیت در اینستاگرام، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند. همیشه بر عملکرد تبلیغات نظارت داشته باشید و متن و تصاویر تبلیغاتی خود را براساس دادههای بهدستآمده تنظیم کنید. این به شما کمک میکند که تأثیر کمپینهای اینستاگرام خود را به حدأکثر برسانید و ارتباطات تجاری ارزشمندی ایجاد کنید.
نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن را بر تعداد فالوورها تقسیم میشود. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدئویی است. یکی از روشهای اینکه چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم، این است که محتواهای اینستاگرام را در وب سایتها تبلیغ کنیم، چون سایت یک روش بسیار موثر برای افزایش تبدیل و جذب مشتری است. وقتی که مردم محصولات یا خدمات شما را در محیطهای واقعی مشاهده میکنند، اعتمادشان نسبت به برند شما افزایش مییابد. اگر میخواهید محصول خود را به مشتریان بفروشید، بهتر است به جای تبلیغ مستقیم، بیان کنید که چه فوایدی برای آنها دارد.
با توجه به تعداد زیاد کاربران این پلتفرم و امکان هدفگیری دقیق مخاطبان, کسب وکارها میتوانند با اجرای کمپینهای تبلیغاتی موثر, نرخ بازگشت سرمایه بالایی را تجربه کنند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری، به کاربران این امکان را میدهد که از طریق تصاویر و ویدیوها به راحتی با محتوای تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند. این نوع محتوا میتواند به سرعت توجه مخاطبان را جلب کند و احساسات آنها را برانگیزد، که این امر به نوبه خود به افزایش کارایی تبلیغات کمک میکند. ارزیابی عملکرد تبلیغات اینستاگرامی به برند ها کمک میکند تا بفهمند تبلیغاتشان چقدر موفق بوده و چگونه می توانند آن را بهبود دهند.
- {
- به نظر میرسد که در آینده، کاربران به تبلیغات آشکار واکنش منفی بیشتری نشان خواهند داد، بنابراین برندها باید به سمت استفاده از محتوای غیر مستقیم و مشارکتی بروند. |}{
- تنها با چند ضربه، مشتریان می توانند بدون خروج از برنامه اینستاگرام، از مرور به خرید بروند. |}
- این تبلیغات میتوانند شامل تصاویر ثابت، ویدیو، گالری تصاویر (Carousel) یا حتی کالکشنها باشند.
- اگر کاربران برای دریافت اطلاعات یا پشتیبانی بخواهند با شما تماس بگیرند، کافی است بر روی این دکمهها کلیک کنند؛ البته این در صورتی است که شما تنظیمات تماس خود را به درستی انجام داده باشید!
- یکی از موارد مهمی که در انتخاب اینفلوئنسر باید توجه داشته باشید، داشتن فالوورهای واقعی است. {
- با استفاده از این دادهها، میتوانید تبلیغات خود را بهینهسازی کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید. |}
در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. بودجه روزانه به تبلیغ شما اجازه میدهد تا به طور نامحدود اجرا شده و هر روز تا مبلغ تعیین شده خرج شود. با انتخاب حالت کلی، میتوانید زمانبندی تبلیغات خود را به صورت دستی انتخاب کنید.
برای تدوین متن رپورتاژ آگهی رعایت تمام نکات مربوط به تدوین آن الزامی است و این کار داشتن دانش و صرف زمان زیادی را میطلبد. بنابراین استفاده از پلتفرمی توصیه میشود که تمام این ویژگیها را داشته باشد و خدمات را در زمان مناسب و با هزینه معقول ارائه کند. ازاینرو میتوان از «نشریلا» به عنوان بزرگترین پلتفرم این حوزه تخصصی نام برد.
اگر میخواهید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود بهره ببرید، باید روشی خلاقانه به کار بگیرید. تصاویر الهام گرفته از موقعیتهای واقعی و نشاندهنده استفاده مشتری از محصول، در راستای این هدف مناسب است. همچنین از عکسها و ویدیوها با نکات یا دستورالعمل استفاده از محصولات شما، جذاب به نظر میرسد. برای مثال در پست اینستاگرامی زیر کاربرد خامه و پنیر ماسکارپونه در تهیه کیک آموزش داده شده است. اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با ارائه اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد اینستاگرام مارکتینگ به طور کامل به این سوال پاسخ داده و به آموزش اینستا مارکتینگ بپردازیم. در دنیای دیجیتال امروز، شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی در نظر گرفته میشوند.
ناگفته نماند، این یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات شما به شیوه ای بصری جذاب است و آنها را برای مشتریان بالقوه غیرقابل مقاومت می کند. تبلیغات در اینستاگرام برای افرادی که به دنبال افزایش سریع فالوورهای خود هستند و توان مالی برای پرداخت هزینههای تبلیغاتی دارند, یک گزینه عالی است. این روش به خصوص برای کسبوکارهای بزرگ و برندهای معتبر کارآمد است که میتوانند با سرمایهگذاری مناسب, فالوورهای هدفمند و با کیفیت جذب کنند. این پلتفرم به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را به صورت طبیعی و غیر مزاحمتآمیز به نمایش بگذارند، که این موضوع میتواند به افزایش کارایی تبلیغات و جلب توجه بیشتر کاربران کمک کند. برای کسب و کارها, شبکههای اجتماعی بهعنوان بستری پویا و تاثیرگذار برای معرفی و ترویج محصولات و خدمات شناخته میشوند.
گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید.
اگر محتوای ویدئویی برای به اشتراکگذاری در پلتفرمهای دیگر مثل آپارات یا یوتیوب تولید کردهاید، میتوانید آن محتوا را به راحتی در IGTV پست کنید. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید.
تجربه نشان میدهد که صفحاتی که اطلاعات تماس دارند، بیشتر به آنها اعتماد میشود. همچنین با درج اطلاعات تماس، کاربران میتوانند به راحتی سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند. با پیروی از این راهکارها، می توانید شانس دیده شدن و تعامل با محتوای خود را در اینستاگرام و فیسبوک افزایش دهید. لایو می تواند به برند شما کمک کند تا به صورت زنده با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و ارتباط خود را با آنها تقویت نمایید. استفاده از استوری ها می تواند به برند شما کمک کند تا به صورت روزمره با مخاطبان خود تعامل داشته باشد و ارتباط خود را با آنها تقویت نماید. برای مثال میتوانید عکسهایی از محصولات یا ویدئوهایی آموزشی در رابطه با نحوهی استفاده از محصولات خود پست کنید.
الگوریتم ریلز به دنبال نمایش محتوایی است که کاربر را به تماشا ترغیب کند و تعامل او را افزایش دهد. الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند تا محتوایی را به کاربر نمایش دهد که بیشترین مطابقت را با علایق وی داشته باشد. همچنین تلاش می کند تا محتوایی را که بیشترین پتانسیل برای تعامل کاربر را داشته باشد، در فید و اکسپلور به کاربر نمایش دهد. ریلزها به دلیل جذابیت و پویایی خود، ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل هستند.
درس یکم به معرفی شبکههای اجتماعی و استراتژیها و تکنیکهای کاربردی در آنها میپردازد. در درس دوم شیوهها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکههای اجتماعی آموزش داده میشود. درس سوم مبحث تولید محتوا، ابزارهای آن و کاربرد هشتگ را بیان میکند و در نهایت درس چهارم اصول بازاریابی و سئو در شبکههای اجتماعی را بیان میکند. تحقیقات نشان میدهد که «میکرو اینفلوئنسرها» (Micro Influencer) نرخ تعامل بالاتری نسبت به اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوور میلیونی دارند. علاوه بر این میکرو اینفلوئنسرها تمایل به محتوای متمرکزتری دارند که مخاطبان علاقهمندتر را جذب میکند. بنابراین اگر کسبوکار شما با حوزه ایفلوئنسر و مخاطبان او همراستا باشد، مخاطبان به یادگیری در مورد کسبوکار شما پاسخ مثبت میدهند.
برای آنکه بتوانید آنالیز دقیقی از تعداد کاربران اینستاگرام خود داشته باشید، یک صفحه فرود را به اینستاگرام خود اختصاص دهید! یعنی تنها کانال جذب ترافیک برای این صفحه فرود، اینستاگرام باشد تا بتوانید دقیقتر ترافیک ورودی از اینستاگرام خود را کنترل کنید. پس از آن به راحتی میتوانید رفتار کاربرانی که از طریق اینستاگرام وارد صفحه فرود شدهاند را بررسی کنید و نرخ خرید را اندازهگیری کنید! نرخ خرید یعنی اینکه بدانید چه تعداد از کاربران شما به مشتری تبدیل شدهاند. بسیاری از پیجهای اینستاگرام در شناسایی نیازها و علائق مخاطبان خود با مشکل مواج میشوند.
از طرفی فالوورها و مشتریان به توصیه دوستان، خانواده و ارتباطات خود اعتماد دارند. افراد بیشتر از اینکه به حرفهای شما اعتماد کنند به مواردی که سایرین در مورد کسبوکار شما میگویند، اعتماد میکنند. برای مثال در تصویر زیر کاربری در مورد تجربه مثبت خود از یک برند بستنی و لبنیات، پستی در اینستاگرام خود قرار داده است. با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ، میتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید. اینستاگرام امکاناتی مانند لینکدهی در استوریها و استفاده از تبلیغات پرداختی را فراهم میکند که به شما کمک میکند فروش و درآمد خود را افزایش دهید.
لازم نیست که برای ایجاد این تعامل از روشهای فرازمینی و فوقپیچیدهای استفاده کنید؛ حتی با گنجاندن یک سؤال در کپشن یا نظرسنجی از کاربران هم میتوانید کاری کنید که مخاطبان با محتوای شما درگیر شوند. مهمترین هدف تبلیغات اینستاگرام این است که مخاطبان هدف را جذب کرده و آنها را با کسبوکار شما درگیر کند. قبل از همهچیز، ببینید که محصولات یا خدمات شما به درد چه کسانی میخورد و توجه کدام دسته از افراد را به خود جلب میکند. برای داشتن یک کسبوکار موفق باید یک سایت داشته باشید و اگر میخواهید فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید، باید یک صفحه فرود برای آن طراحی کنید.
بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. بهتر است محتوای اینستاگرام خود را در شبکههای اجتماعی دیگر نیز معرفی کنید و به افزایش بازدید و ترافیک وبسایت خود بپردازید. این روش باعث افزایش شناخت شما در بین کاربران شبکههای اجتماعی مختلف میشود. پست گذاشتن حداقل یک بار در روز، بهترین راه برای جذب توجه در این پلتفرم است. وقتی کاربران به پیج شما وارد میشوند، اولین چیزی که به آن توجه میکنند، تصویر پروفایل شماست. نداشتن عکس پروفایل یا استفاده از یک عکس نامناسب میتواند باعث کاهش تعداد فالوورهای شما شود.
همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید.
به تبلیغات قدرت بیشتری می بخشد و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را بالا می برد. بلکه به برند کمک میکنند که تبلیغات خود را بهصورت هدفمند و با توجه به علایق و نیازهای مخاطبان اجرا کنند. به بیان ساده، اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا برای تبلیغ محصولات و خدمات یک برند است.
(به اصطلاح فالوور بیشتری جذب کنید.) در این مقاله از دیجیتارگتینگ 13 روش موثر برای دیدهشدن در اینستاگرام را جمع آوری کردهایم، با ما همراه باشید. با اجرای این ۱۰ تکنیک اثبات شده، به خوبی در مسیر تبدیل مرورگرهای اینستاگرام به مشتریان وفادار خواهید بود. با هدف گذاری دقیق در تبلیغات، می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و نتایج بهتری را از تبلیغات خود بگیرید. بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. با آزمایش و بررسی نتایج، می توانید بهترین استراتژی محتوایی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.
اجرای بهینه A/B Testing نیز در این مرحله به کار گرفته میشود تا بهترین نسخه از تبلیغات انتخاب و اجرا شود. با استقبال خوبی که از فضای اینستاگرام برای خرید محصولات شده است تعداد پیج های فروشگاهی در اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است. اما آیا همه این پیج ها، فروش و درآمد خوبی دارند؟ مسلم است که برای افزایش فروش باید تعداد فالوورهای واقعی یا به عبارتی تعداد مشتری های خود را افزایش دهیم و این کار ساده ای نیست.
برای مطالعه بیشتر در این حوزه مطلب «ویدیو مارکتینگ چیست و بازاریابی ویدیویی Video Marketing چه مزایایی دارد؟» توصیه میشود. پس از ایجاد پایههای اولیه، با استفاده از روشهای زیر بیشترین کارایی را در جذب مشتری در اینستاگرام داشته باشید. با توجه به این نکات، می توانید محصولات مناسبی را برای فروش در اینستاگرام انتخاب کنید و فروش خود را افزایش دهید. اگر پیج اینستاگرامی که می خواهید بخرید، دارای فالوورهای واقعی و فعال و مرتبط با کسب و کار شما باشد، می تواند ایده خوبی باشد. با این حال، اگر پیج اینستاگرامی که می خواهید بخرید، دارای فالوورهای غیرواقعی یا غیرفعال یا غیرمرتبط با کسب و کار شما باشد، خرید آن می تواند یک سرمایه گذاری بد باشد.
تبلیغات فید یا همان تبلیغاتی که در فید اصلی کاربران نمایش داده میشود، یکی از رایج ترین انواع تبلیغات اینستاگرامی است. این تبلیغات به صورت عکس، ویدیو یا کاروسل (مجموعهای از تصاویر و ویدیوها) نمایش داده میشوند و از آنجا که با محتوای عادی فید کاربران ترکیب می شوند، بهطور طبیعی توجه مخاطب را جلب می کنند. تبلیغات در فید برای اهداف مختلفی مانند افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و حتی ترغیب کاربران به خرید مستقیم کاربرد دارد. این تبلیغات با دکمه های فراخوانی به اقدام (CTA) متنوعی مانند «بیشتر بدانید»، «خرید کنید» یا «ثبت نام» همراه هستند که به برندها کمک میکند تا تعامل بیشتری با کاربران برقرار کنند. علاوه بر این، اینستاگرام ابزارهای تحلیلی و هدفگذاری مختلفی ارائه میدهد که امکان تنظیم و بهینه سازی تبلیغات را به برندها می دهد. با این روش تبلیغات به دست افرادی می رسد که بیشترین علاقه را به محصولات یا خدمات آنها دارند.
در حالی که برخی از این شغلها مهارتهای تخصصی نیاز دارند، اکثر آنها فرصتهای درآمدی بالایی را برای متخصصان فراهم میآورند. اگر شما هم به دنبال شغلی با درآمد بالا در حوزه کامپیوتر هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با پردرآمدترین شغلهای این رشته آشنا شوید و مسیر شغلی خود را به درستی انتخاب کنید. این روزها، شغلهای رشته کامپیوتر یکی از محبوبترین و پردرآمدترین مشاغل به شمار میروند. از آنجا که این رشته به طور مستقیم با فناوری و نوآوریهای روز در ارتباط است، همیشه در حال تحول و گسترش است.
همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است. اگر به دایرکت و کامنت کاربران پاسخ دهید، نشان دهنده این است که برای فالوورهایتان ارزش قائل هستید. در این صورت میتوانید ارتباط موثر و نزدیکتری با مخاطبان هدف برقرار کرده و کسب و کارتان را یک قدم به موفقیت نزدیک کنید. همکاری با برندها یک روش موثر برای افزایش تعامل با مخاطبان و دیده شدن تبلیغات شما است. اولین روش، همکاری با برندهایی است که مخاطبان مشابه شما دارند اما در حوزه تخصصی شما فعالیت نمیکنند.
در این میان، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه، به یک پلتفرم بسیار جذاب برای بازاریابان و کسبوکارها تبدیل شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت میکنید، پست منتشر شده در اینستاگرام را در شبکههای اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. در این صورت کاربر با کلیک روی لینک آن، پست را میبیند و تعامل برقرار میکند. در این صورت نرخ تعامل افزایش پیدا میکند و حتی میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. کسانی که محتوای جذاب و حرفهای تولید میکنند نیز میتوانند از تبلیغات در اینستاگرام بهرهمند شوند.
با شناخت دقیق مخاطبان، میتوانید محتوایی تولید کنید که واقعاً برای آنها جذاب باشد و ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند. با توجه به گستردگی و تنوع پیجهای موجود در اینستاگرام، شما میتوانید لیست تعرفههای مختلف را از پلتفرمهای تبلیغاتی مشاهده کرده و بر اساس نیاز و بودجه خود، مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. این تنوع به شما کمک میکند تا با صرف هزینههای معقول، به اهداف تبلیغاتی خود دست یابید. مدیریت حرفهای یک کمپین تبلیغاتی شامل نظارت مستمر, بهینهسازی و پاسخگویی به تغییرات در رفتار مخاطبان است. در این مرحله, آژانس تبلیغات نکسوس از ابزارهایی نظیر Facebook Ads Manager و Instagram Insights استفاده میکند تا عملکرد تبلیغات را در زمان واقعی ردیابی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کند.
{تبلیغات اینستاگرام برای جذب مشتری: چگونه این کار را انجام دهیم؟
|}انتخاب سفیر برند که با مخاطبان شما ارتباط قوی دارد، میتواند تأثیر زیادی بر روی کمپین شما داشته باشد. اینفلوئنسرها میتوانند پیامهای برند شما را به شیوهای معتبر و قابل اعتماد به مخاطبان منتقل کنند. با استفاده از استوریها میتوانید به طور مداوم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و محتوای جدید را به آنها معرفی کنید. استوریها به شما این امکان را میدهند که به صورت خلاقانه و سریع پیامهای خود را منتقل کنید. برای اینکه بتوانید محتواهای جذاب و موثری تولید کنید، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
همچنین به بررسی اهداف انجام تبلیغات در این شبکهی اجتماعی محبوب خواهیم پرداخت و روشهای جایگزین تبلیغات در اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم. در مدیریت بودجه تبلیغاتی، تقسیم هزینه ها بین انواع مختلف محتوا و استراتژی های متنوع هم اهمیت دارد. سفارش تولید محتوا اینستاگرام که شامل داستان سرایی (Storytelling)، استفاده از CTAهای واضح و بهره گیری از محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) می شود.
در سایر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و تیک تاک فعالیت داشته باشید و از محتوای اینستاگرام خود در این شبکهها بهره ببرید. تبلیغ محتوای اینستاگرامی در سایر شبکههای اجتماعی میتواند انگیزهای باشد تا افراد صفحه اینستاگرام شما را بررسی کنند. بهترین عکسها و ویدیوهای اینستاگرام خود را در شبکههای دیگر منتشر کنید، لینک پروفایل اینستاگرام خود را در آنها قرار دهید و افراد را به دنبال کردن صفحه خود دعوت کنید. «محتوای تولید شده توسط کاربر» (User Generated Content | UGC) میتواند به شما برتری بینظیری بدهد. این محتوا معمولا در صفحه کاربران نیز به اشتراک گذاشته میشود بنابراین فالوورهای آنها نیز با شما آشنا میشوند.
این سایت