تحقیق کلمات کلیدی در سال 2024
استراتژی بازاریابی سئو: 7 عنصر استراتژی سئو برای موفقیت در سال 2024 مقالات پارس اوستا
ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت جی پی تی میتونند در حال حاضر برای بهینهسازی کلمات کلیدی متاتگها و محتوای کوتاه به ما کمک کنند تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطب رقم بزنیم. با استفاده از این لیست میتوانید به عبارتهای پر کابردی که افراد در موتورهای جستجوگر گوگل سرچ میکنند دسترسی پیدا کنید. بر خلاف سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، Google Trends تخمین حجم جستجوی ماهانه را در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده شود. البته، کنسول جستجوی گوگل تنها زمانی ارزشمند است که در حال حاضر مقداری ترافیک داشته باشید، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارها از آن استفاده کنید. ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی به شما یک نقطه شروع میدهند، سپس کنسول جستجوی Google دقیقاً تأیید میکند که کدام کلمه کلیدی را باید بهینه کنید. این فوقالعاده غنی از ویژگیها است و همه چیزهایی که برای کشف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آنها و بهینهسازی محتوای خود در اطراف آنها در یک مکان نیاز دارید، دارد.
مهم نیست که محصولات، خدمات یا محتوای ارائه شده توسط شما چقدر باکیفیت باشد، هیچکس شما را نخواهید دید. تنها فرمول بک لینک گرفتن در ۲۰۲۴ اینه که شما یه محتوای درست و حسابی تولید کنید و این محتوای درست و حسابی و با کیفیت، باعث بشه یه سایت با اقتدار دامنه (DA) مناسب بخواد به شما اصطلاحاً یه «رأی اعتماد» بده. این چیزیه که شما باید در سال ۲۰۲۴ دنبالش باشید و بدونید در صورتی که دارید با روش دیگهای پیش میرید، اگه جریمه نشید هم قرار نیست خیلی نتیجه خوبی بگیرید. شاید یه چیزی که خیلی از متخصصان SEO بهش عادت کردهاند، اینه که محتوای صفحه رو از یک یا چند کلمه کلیدی خاص پر میکنند. مورد دیگهای که توی این بخش میتونیم بهش اشاره کنیم «تخصص و تجربه» است.
این بدان معنی است که SEO ها باید در مورد نحوه نوشتن و بهینه سازی محتوا متفاوت فکر کنند. بنابراین، اکنون مهمتر است که بفهمیم مسیر سفر جستجوی بالقوهای که یک فرد ممکن است با شروع از یک جستار «جایی» اولیه طی کند، چیست. رضایت کوکی نیازی به پیچیده بودن ندارد و نیازی نیست شما آن را مزاحم کنید. شما باید آن را به یک مکالمه انتخابی تبدیل کنید، و همچنین به افراد اجازه دهید این گزینه را داشته باشند که انتخاب کنند کدام کوکیها را میخواهند به شما اجازه دهند. دلیل مهم بودن رضایت کوکی و پارامترهای UTM این است که انتساب دائماً در حال تغییر است و اگر استراتژی UTM محکمی نداشته باشید، احتمال اینکه ترافیک نادرست نسبت داده شود وجود دارد.
میتونید از Google PageSpeed Insights برای ارزیابی سرعت بارگذاری سایتتون استفاده کنید. این ابزار به شما کمک میکنه تا بفهمید آیا وب سایت شما به سرعت در دسکتاپ و موبایل بارگذاری میشه یا نه. اگه به بهبود سایت خودتون نیاز دارید، گوگل پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود زمان بارگذاری بهتون ارائه میده. ایجاد کیفیت برای کسب و حفظ رتبه های برتر ضروریه و یکی از اجزای مهم استراتژی بازاریابی سئو شما محسوب میشه. یکی از یوتیوبرهای موفق، از VidIQ استفاده کرد تا بتونه کلمات کلیدی مناسبی رو برای ویدیوهای “چطور یوتیوبر بشیم؟” پیدا کنه. با تحلیل دقیق دادهها، فهمید که کلماتی مثل “چگونه کانال یوتیوب بسازیم بدون نشان دادن چهره” به شدت ترند شده.
این بدان معنی است که اگر می خواهید محصولات و خدمات خود را فورا به فروش برسانید، این نوع سرچ ها اغلب مناسب نیستند. با این حال، اگر کمپین هایی را با هدف برندسازی اجرا می کنید و صرفا می خواهید کاربران بیشتری را با برند خود آشنا کنید این نوع جستجو ها می تواند برای شما مفید باشد و کاربران را با برند و وب سایت خود بیشتر آشنا کنید. در این جستجو ها کاربران به دنبال پاسخ هستند، نه لزوماً محصولات یا خدمات. تلاش برای تحقیق در خصوص کلمات کلیدی نشان دهنده این است که شما به دنبال پیدا کردن مناسب ترین کلمات برای کمپین گوگل ادز خود هستید. علاوه بر انواع مختلف انطباق کلمات کلیدی، دسته بندی های دیگری هم از کلمات کلیدی وجود دارد که نوع نتایجی را که کاربران به دنبال آن هستند شکل می دهند. در این شرایط و در ابتدای بررسی عملکرد کلمات، قطعا مقداری آزمون و خطا وجود خواهد داشت.
اگر چه ممکن است هزینه برخی از کلمات پر رقابت بسیار بالا به نظر برسد، اما در نظر داشته باشید که این کلمات می توانند سرنخ هایی با ارزش بیشتری را برای شما به همراه داشته باشند. تجربه هنوز هم مهم است ، زیرا ابزاری هرگز نمی تواند جایگزینی برای دانش باشد. شکی نیست که سئو با سرعت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ 25 ساله صنعت تغییر می کند. ما می توانیم بهترین منابع خود را به صورت رایگان برای جلب قلب و ذهن بالاتر از قیف به دست آوریم. ما میتوانیم – همانطور که میتوانیم با افراد همچنین میپرسند – با کلیک کردن روی موضوعات موضوعاتی که در بالا دیدیم، بیشتر جستجو کنیم.
وقتی مخاطبان اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما داشته باشند، بهتر میتونند تشخیص بدن که آیا برای نیازهاشون مناسب هستید یا خیر. اگه سایتی با طراحی خوب دارید که استفاده ازش برای مخاطبانتون آسونه، به احتمال زیاد در وب سایت شما باقی میمونند. مخاطبان شما به راحتی اطلاعات مورد نیاز خودشون رو پیدا خواهند کرد که باعث میشه مدت بیشتری در صفحه شما درگیر بمونند. بازاریابی محتوا به شما این امکان رو میده که دانش و تخصص خودتون رو با مخاطبان به اشتراک بذارید. اگه کسی یه کلمه کلیدی کوتاه مثل “کفش فروشی” رو جستجو کنه، ممکنه به دنبال چیزهای زیادی باشه- لیستی از بهترین کفش فروشی های نزدیک، آنلاین شاپ هایی که کفش میفروشند و غیره.
روی تجزیه و تحلیل سفرهای جستجو تمرکز کنید… استفاده از Google به عنوان ابزار. در سال 2024، سئوکاران باید کمپینهای خود را کوچکنمایی کنند و به موارد قابل تحویل بهعنوان «پایگاههای اطلاعاتی ورودی» فکر کنند و بفهمند که همه آنها چگونه به هم متصل هستند. شرکتهای SaaS میتوانند این کار را از طریق محتوای تحت رهبری جامعه با تسهیل گفتگوهای محصول و موضوع مماس در محیط خود انجام دهند، و آنها را از انجمنهای شخص ثالث که در را برای تعامل رقبا باز میکند، دور کنند. تلاشهای Google برای نشان دادن «جواهرات پنهان» در جستجو، چیزی است که باید در ساختار و نحوه نمایش ارزشهای پیشنهادی و اهداف سودمند صفحه وب خود در نظر بگیریم. این داده های ساختاریافته به همه سیستم ها کمک می کند محتوا را بهتر درک کنند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد روندهای جستجو که باید به عنوان یک بازاریاب، دارای هوش مصنوعی و غیره بدانید، با سئوکاران اینجا در HubSpot و در سراسر جهان صحبت کردم. ایجاد خوشههای محتوا با لینکهای داخلی مناسب، پیدا کردن اطلاعات مرتبط رو هم برای کاربرها و هم برای گوگل آسونتر میکنه. درسته که SGE یه چتبات نیست، اما بیشتر شبیه یه دستیار مکالمه هوش مصنوعی عمل میکنه تا یه موتور جستجو. البته، SGE هنوز بهطور کامل عملیاتی نشده و زمان میبره تا بهطور کامل بر جستجوها مسلط بشه و تحول ایجاد کنه. تغییرات اخیر الگوریتم گوگل هم نشون میده که محتواهایی که به لحن انسان نزدیکترن نسبت به محتواهایی که توسط هوش مصنوعی تولید میشن، ارجحیت دارن. با پر کردن کامل پروفایل، به مخاطبان خود کمک می کنید تا در مورد کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی سئو برای سایتتون، باید روی این عناصر تمرکز کنید. تولیدکردن محتوای جامع بهتنهایی کافی نیست و برای موفقیت بیشتر لازم است با مخاطبانتان تعامل داشته باشید. با پرسیدن سؤال یا هدایت به لینکهای کاربردی دیگر، از آنها بخواهید کلیک کنند. البته حواستان باشد از لینکهایی که هیچ فایدهای برای مخاطب ندارند استفاده نکنید. پیشرفتهای انسانی در عرصه تکنولوژی و همینطور تغییر رفتار کاربران، سال به سال باعث میشه که ما یه فضای جدیدی رو در سئو تجربه کنیم. اصول کلی همچنان پابرجا و استوار به قوت خودشون باقی هستند؛ اما نکته مهم اینه که باید ترندهای مختلف رو شناسایی کنیم تا همیشه از رقبا جلوتر باشیم و جلو هم بمونیم.
به غیر از KWFinder، ابزارهای SERPChecker و SERPWatcher Mangools نیز برای تحقیقات کلمات کلیدی مفید هستند. در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید معیارهایی مانند حجم جستجوی تخمینی ماهانه، میانگین CPC، میانگین رقابت در PPC و دشواری کلمه کلیدی (KD) را مشاهده کنید. برای استفاده از ابزار Competitive Research برای یافتن ایده های کلیدواژه، URL/دامنه یکی از بزرگترین رقبای خود را وارد کنید. سپس به پایین بروید تا جایی که کلمات کلیدی ارگانیک را می گوید و گزارش را باز کنید. در اینجا، فهرستی طولانی از تمام کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند، پیدا خواهید کرد و می توانید جستجو کنید تا ببینید آیا کلمات کلیدی برای رقابت با آنها وجود دارد یا خیر.
اگه برای سئوی محلی بهینه سازی کنید، به کسب و کار خودتون کمک می کنید تا به کاربران محلی که دنبال شرکت شما هستند برسد. علاوه بر طراحی کاربرپسند، شما همچنین باید طراحی ریسپانسیو رو در استراتژی بازاریابی سئو خودتون قرار بدید. باید مطمئن بشید که وب سایتتون به درستی در همه دستگاه ها بارگیری میشه. این کلمات کلیدی نقطه شروعی برای ایجاد محتوای ارزشمندی که مخاطبان دنبالش هستند به شما میده. هنگامی که کلمات کلیدی دم بلند خودتون رو انتخاب کردید، از این کلمات در صفحات لندینگ و مقالات استفاده کنید.
«سال در جستجو» (Year in Search) در عوض، به آنچه که در سال 2024 محبوبیت پیدا کرده است، توجه میکند. به ویژه کدام جستجوها «در مقایسه با سال 2023 افزایش ترافیک بالایی داشتهاند.» هدف این است که علاقهمندیهای همیشگی مانند «آب و هوا» را جدا کرده و آنچه که مردم در سال گذشته به آن کنجکاو بودند را شناسایی کند. ما برخی از نتایج را در ادامه مرور خواهیم کرد، اما ابتدا بیایید کمی بیشتر به آنچه که گوگل اندازهگیری میکند، بپردازیم. گوگل میگوید که اگر چنین فهرستی را بسازد، محبوبترین جستجوها برای کلماتی مانند «آب و هوا» خواهد بود و این کلمات واقعاً در طول سالها تغییر نمیکنند. با ابزار KWFinder میتوانید بهسادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی میشود.
در محصولاتی که مصرف می کنیم و نحوه ایجاد و مدیریت محتوا، هوش مصنوعی به جای یک استثنا در زندگی ما به یک انتظار تبدیل شده است. حالا با گسترش دسترسی چت بات OpenAI ، امکان دریافت درخواست ها از واتساپ در این هوش مصنوعی فعال شده است. مورد دیگری که در این زمینه در نظر میگیریم، نه تنها انتشار محتوای جدید، بلکه بهروزرسانی مقالات قدیمیتر نیز هست تا اطمینان حاصل شود که وبسایت ما یا وبسایت مشتری در هر دورهای عملکرد مطلوبی داشته باشند. این یک فرایند مداوم است که برای دستیابی به موفقیت کلی نیاز به تلاش مداوم و اختصاصی دارد. یکی دیگر از عوامل مرتبط با سرعت صفحه، اطمینان از سازگاری وبسایت شما با موبایل است. دنیای ما به طور فزایندهای در حال تبدیل شدن به دنیای “mobile-first” است و اگر وبسایت شما روی موبایل به درستی نمایش داده نشود و کاربری روان نداشته باشد، کاربران خود را به رقبا خواهید باخت.
شما به ازای هر کلمه کلیدی به گوگل پیشنهاد می دهید و هزینه تبلیغات شما کاملا به کلمات کلیدی شما بستگی دارد. این کلمات کلیدی شما هستند که کاربران را به سمت وب سایت شما جذب می کنند و برای شما کار فروش را انجام می دهند. بنابراین کلمات کلیدی را می توان یکی از مهم ترین اجزای کمپین تبلیغ در گوگل دانست. مولد متا تگ هوش مصنوعی همراه با ادغام تحقیق کلمات کلیدی Semrush کار می کند و به اطمینان از اینکه وبلاگ ها و سایر صفحات دارای متا تگ های بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی هستند، کمک می کند. این موارد شاید مهمترین موارد قابل حدسی باشند که ما فکر میکنیم در ۲۰۲۴ قراره بیشتر از همه توی سئو روشون تأکید بشه.
برای کسبوکارهای تجارت الکترونیک، این کار میتواند به سادگی شناسایی وفادارترین مشتریان شما (فروش، ارزش طول عمر) و جلب مشارکت آنها در تولید محتوا در سطح محصول یا دستهبندی خاص یا محتوایی برای برند گستردهتر باشد. انجام این کار به صورت مقیاس پذیر در وب سایت های بزرگ یک چالش خواهد بود. با این حال، دست یافتنی است – و یکی از راههای توسعه آن در هر سازمانی این است که از محتوا با مبلغان خود استفاده کنید و «ما محتوا را تجربه میکنیم» ایجاد کنید. ما در آستانه عصر جدیدی در فناوری جستجو هستیم که بر پایه اعتماد کاربران به پلتفرمهایی ساخته میشود که نه تنها اطلاعات شخصی آنها را ایمن میکنند، بلکه از ابزارهای جستجوی شخصیشده نیز جهت میگیرند. یکی از زمینههای کلیدی که مردم باید روی آن تمرکز کنند و به درستی برسند، دادههای ساختاریافته است.
برعکس تبلیغات کلیکی و پولی که با قطع هزینهها، جذب ترافیک هم متوقف میشه، نتایج سئو پایدارترن. با بهینهسازی مداوم سایت، میتونید همچنان از ترافیک ارگانیک و جایگاه بالاتر در نتایج جستجو بهره ببرید. وقتی میخواید پروفایل کسب و کار گوگل خودتون رو درست کنید، باید اون رو به طور کامل پر کنید. اطلاعات تماس رو وارد کنید، آدرس خودتون رو تأیید کنید، عکسهایی از کسب و کار، محصولات یا خدمات خود اضافه کنید و هر گونه جزئیات مهمی رو که میتونه فروش تون رو افزایش بده اضافه کنید. تست طراحی ریسپانسیو تضمین میکنه که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده میکنه سازگار هستش. مخاطبان شما چه از گوشی هوشمند، تبلت یا دسکتاپ استفاده کنند، تجربه مثبتی در سایت شما خواهند داشت.
اگر بخواهید در جایگاه یک قرار بگیرید، این به شما می گوید که “ارزش” آن کلمه کلیدی به دلار آمریکا چقدر است. برنامه ها از 55 دلار در ماه شروع می شوند، 20٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهجای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده میشود. خرید خانه، ثبت نام وام مسکن، ثبت نام وام ودیعه مسکن بانک ملت، شرایط وام مسکن، شریط ضامن وام ودیعه و خریدوفروش وام جانبازی برخی از عبارات کلیدی پرجستجوی مرتبط به وام مسکن هستند. استفاده از این قسمت راهی آسان برای انتخاب کلماتی است که ممکن است برای کمپین شما مناسب نباشند. البته توجه داشته باشید که میانگین داده های جستجوی ماهانه 100٪ قابل اعتماد نیستند.
گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند. در بیشتر موارد 30 جستجوی ماهانه یا بیشتر برای هر کلمه کلیدی می تواند مناسب باشد. طبق تجربه، اگر بیش از یک جستجو در طول روز برای کلمه کلیدی مورد نظر وجود نداشته باشد، کلمه مورد نظر ارزش هدف گذاری را ندارد. به دلیل نبود لوکیشن ایران، اگر کلمات کلیدی انتخابی شما در هر لوکیشنی جستجو شود، تبلیغات شما امکان نمایش خواهد داشت! بنابراین اگر می خواهید فقط و فقط در محدوده جغرافیای خاصی نمایش داشته باشید باید کلمات کلیدی با پسوند شهر مورد نظر را انتخاب کنید. اگرچه با این کار ممکن است حجم جستجوی زیادی که از طریق جستجو کلمات کلی تر می باشد را از دست دهید اما حداقل خیالتان راحت است که تبلیغات شما فقط به ازای جستجو کلمات مربوط به شهر یا منطقه شما نمایش داده می شود.
همه ما میدونیم که تولید محتوای باکیفیت برای موفقیت در یوتیوب خیلی مهمه، ولی این تنها نیمی از راهه. با استفاده از ابزارهای سئو و تحقیق کلمه کلیدی، میتونی مطمئن باشی که محتوای عالیت دیده میشه و بینندگان بیشتری جذب میکنه. امروز میخوایم بهترین ابزارهای سئو یوتیوب و تحقیق کلمه کلیدی رو که در سال 2024 باید بشناسی، بررسی کنیم. با این وجود، ما هنوز مطمئن نیستیم SGE چه تاثیری بر رفتار کاربرها میذاره. شاید این روند از ترندهای سئو در سال ۲۰۲۴ نحوه جستجو رو بهطور کلی تغییر بده، شاید هم نه. تا وقتی که اطلاعات بیشتری کسب کنیم، بهتره همچنان بر تولید محتوای باکیفیت برای کاربرها تمرکز کنیم.
همانطور که می دانید، بهینهسازی تجربه کاربری (UX) یک روند کاملاً جدید نیست و از گذشته تا به امروز اهمیت داشته است، اما بنظر من در سال ۲۰۲۴ به یک اولویت تبدیل خواهد شد. این رویکرد برای شناسایی و درک عمیقتر نیازها و علایق کاربران است و به موتورهای جستجو این امکان را میدهد تا نتایجی دقیقتر و مرتبطتر با هر فرد ارائه دهند. در دنیای دیجیتال، سئو به صورت مداوم و پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است، طوریکه روزانه شاهد تغییرات و پیشرفتهای آن هستیم. تسلط موتورهای جستجو بر فناوری هوش مصنوعی و بروزرسانیهای مکرر گوگل، موجب نوساناتی در رتبهبندی سایتها شده است. می توانید از آن برای ایجاد ایده از پایگاه داده عظیم Moz با بیش از 1.25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید.
دارای چندین ابزار از جمله تحقیق کلمات کلیدی و خوشه بندی کلمات کلیدی است. مجموعه ای از ویژگی های دیگر وجود دارد که بدون شک به غیر از موارد فوق مفید خواهید بود، از جمله تجزیه و تحلیل قدرتمند SERP، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، ردیابی رتبه و گزارش و ماژول های تحقیق رقبا. در حالی که در حدود دو هفته از سال 2024 باقی است، گوگل جستجوشدهترین کلمات و عبارات توسط کاربران را اعلام کرد. فهرستی که هر سال توسط گوگل منتشر میشود و نشان میدهد در سالی که گذشت، مردم بیشتر به چه موضوعاتی توجه کردهاند. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید.
به عنوان مثال، یک ممیزی فنی یک پایگاه داده ورودی است، GSC یک پایگاه داده ورودی است، و شکاف های محتوا یک پایگاه داده ورودی هستند که همه با یک کلید اتصال ساده – URL به هم متصل می شوند. علاوه بر این، با استهلاک برخی شناسههای ردیابی (مانند gclid و fbclid)، داشتن یک سیستم UTM یکنواخت تضمین میکند که PPC و SEO میتوانند در کنار یکدیگر بدون گزارش ناهنجاری وجود داشته باشند. اگر این برای مشغول نگه داشتن شما کافی نیست، تعمیق روابط همزیستی خود با بازاریابی، فروش، و تیمهای توسعه محصول و وب شما نیز کلید موفقیت تجاری خواهد بود. پس از انتشار کامل آن، شروع با Gemini Pro در 13 دسامبر 2023 و انتشار نسخه های اضافی که در ماه های آینده در سال 2024 منتشر می شوند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Gemini به این هیاهو عمل می کند یا خیر. اگر قصد کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشید احتمالا این سوال ذهنتان را درگیر کرده است که آیا میتوان با ویدیوهای کوتاه هم به درآمدزایی رسید؟ حقیقت این است که طبق آپدیت... برای رسیدن به این هدف، باید نشان دهید که معتبر، باصلاحیت و مهمتر از همه – قابل اعتماد هستید.
یعنی چی؟ یعنی اینکه مثلاً بخشی از متن ویدئوها رو زیرشون بذارید، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع ویدئو رو توی عنوان، توضیحات و تگها استفاده کنید و غیره. بنابراین، توی این مقاله از میزفا قراره به ۱۰تا از مهمترین ترندها و تکنیکهای سئو در ۲۰۲۴ بپردازیم. با آگاهی از این ۱۰ مورد، شما یه درک جامع یا در واقع یه تصویر کاملتر از فضای بازاریابی دیجیتال و سئو در ۲۰۲۴ خواهید داشت. چه شما یه متخصص سئوی باتجربه هستید و چه تازه SEO رو شروع کرده باشید، این بینشها به شما کمک میکنند تا دانشی پیدا کنید که به وسیله اون بتونید استراتژی سئوی سال جدیدتون رو تضمین کنید. GTmetrix ابزار تحلیل عملکرد کور وب وایتال سایت است که توسط GT.net ساخته شده است. در جی تی متریکس میتوانید عملکرد وبسایت خود را ببینید و راهنمایی برای رفع مشکلات احتمالی وبسایت خود بگیرید.GTmetrix به شما امکان میدهد تنظیمات مختلفی را برای بررسی عملکرد وبسایت خود اعمال کنید.
کاربران این کلمات را زمانی جستجو میکنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند. عبارتهایی مثل «خرید آیفون ۱۶»، «سفارش آنلاین عطر» و «تخفیف کفش ورزشی» کلمات کلیدی تراکنشی به حساب میآیند. البته بعضی متخصصان، معیار این دستهبندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر میگیرند. برای اینکه بتوانید از این کلمات برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید، باید مشتقات یا کلمات مرتبط و همخانواده آنها را برای سایت خود پیدا کنید. کلا بازار انواع بازیها هم که با عبارت «بازی» شروع میشوند، در گوگل داغ است.
بنابراین باید بر روی کلماتی متمرکز شوید که می توانند با جذب مشتری برای شما سودآوری داشته باشند. در مثال بالا اگر خدمات مربوط به آموزش را ارائه نمی دهید باید این کلمات را در لیست کلمات کلیدی منفی خود قرار دهید. و در حالی که آنها باید بخشی از یک برنامه سئو قوی باقی بمانند، تیم ها باید گوش دادن به مشتری، استخراج احساسات و درک هدف را نیز به ترکیب اضافه کنند. تحقیق کلمات کلیدی با محتوای برابر یک کتاب بازی قدیمی است و کسبوکارهایی که به طور مؤثر به مشتریان گوش میدهند و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند به آنها میدهند. به موضوعات مرتبط با صنعت خود پایبند باشید و از تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید تا مطمئن بشید که ترافیک مناسبی رو به سایت خودتون هدایت می کنید. محتوای با کیفیت محتواییه که به طور جامع به یه موضوعی پرداخته، هدف روشنی داره، کاربرمحوره و تعامل برانگیزه.
این فضایی است که دائماً در حال تکامل است، که انجام درست این پیشبینیها را چالش برانگیز میکند، اما امتحان کردن همیشه سرگرمکننده است. در همان زمان، میلیونها سئوکار وجود دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید. در مواجهه با چالشهای اقتصادی مداوم، بازگشت سرمایه (ROI) یک ماموریت حیاتی است. آنها درک عمیقی از جریانهای درآمدی مختلف دارند که واحدهای تجاری مختلف را تغذیه میکنند و چگونه میتوانند آن مشتریان را به صورت ارگانیک برای تولید حداکثر درآمد جذب کنند. از آنجایی که هوش مصنوعی برای بهبود توانایی خود در ایجاد محتوا تکامل مییابد، منطقی است که هوش مصنوعی الگوریتمی خود Google در کنار این پیشرفتها بهبود یابد.
SERPها به حذف صفحات فهرست بندی دسته و محصولات به نفع نمایش مستقیم نتایج محصول در SERP ادامه خواهند داد. روی مقطعی از قابلیت استفاده، تبدیل، برتری فنی و خروجی محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. یکی از پایه های بازاریابی خوب این است که کاربر را در اولویت قرار دهید. در مورد چگونگی ساخت بک لینکهای باکیفیت، استراتژیهای زیادی وجود دارد. با این حال، من روش آسمانخراش (Skyscraper Technique)، تبادل لینک منابع (Resource Link Exchanges) و برخی زیرمجموعههای برون رسانی (Outreach) مانند مهمان نویسی (Guest Posting) را توصیه میکنم. هر یک از این معیارها، زمانی که به طور کلی مورد بررسی قرار گیرند، به شما نشان میدهند که آیا محتوای شما با مخاطب هدف شما همخوانی دارد یا خیر.
ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کنند گپ سایت را نسبت به رقبا پیدا کنید ابزارهای مختلفی موجود هستند که به شما برای این کار کمک می کنند. در بسیاری از مواقع، مجموعهای از پرسوجوها را در اینجا میبینید که در ابتدا صفحه/پست را در اطراف بهینهسازی نکردهاید و در جایگاه 1 قرار نمیگیرید، اما با این وجود باعث افزایش ترافیک شما میشوند. در کنار هر ایده کلمه کلیدی، QuestionDB حجم جستجوی ماهانه و نمره دشواری تخمینی را به شما نشان می دهد. دادههای این معیارها از DataForSEO که یکی از APIهای پایگاه داده پیشرو SEO است، به دست میآید، بنابراین نسبتاً دقیق هستند. به عنوان یک مجموعه همه کاره، Semrush قصد دارد به متخصصان سئو هر چیزی را که احتمالاً نیاز دارند در یک مکان ارائه دهد. در مجموع، بیش از 40 ابزار وجود دارد، و حداقل شش مورد از آنها برای کمک به تحقیقات کلمات کلیدی طراحی شده اند.
همچنین اونها رو ترغیب میکنه تا زمان بیشتری رو در سایت شما بگذرونند که باعث بهبود رتبه سئو شما میشه. این عناصرِ طراحی تنها تعدادی از ویژگی هایی هستند که میتونید برای ایجاد تجربه کاربری بهتر ازشون استفاده کنید. با ادغام این عناصر در طرح سئوی خودتون، به مخاطبان کمک می کنید تا تجربه مثبتی در سایت شما داشته باشند و زمان بیشتری رو در صفحه شما بگذرونند. یکی از مهم ترین مؤلفه های سئو در بازاریابی دیجیتال، زمان بارگذاری سایت شما هستش. وقتی کاربران از سایتتون بازدید می کنند، میخوان که به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگه سایت شما برای بارگذاری مشکل داشته باشه، کاربران وب سایت شما رو برای سایت سریعتر ترک میکنند.
برای اینکه کسبوکارتان در این دام نیفتد، برای تولیدکنندگان محتوا صفحهای اختصاصی ایجاد کنید. در آن صفحه یک «دربارۀ من» جذاب به انتخاب خودشان قرار دهید، همچنین استفاده از عکس، لینک سایر مقالات و آدرس شبکههای اجتماعی مختلف هم اعتبار حضورشان را بیشتر میکند. در ۲۰۲۴ محتوایی رتبه خوب میگیره که نشون بده یه دانش عمیق داره، یه تحقیق اورجینال بوده و یه ارزش خاص و اصیل داره برای مخاطبان رقم میزنه. درواقع بذارید اینطور خلاصه کنیم که توی ۲۰۲۴ فقط محتوایی رتبه میگیره که یه سر و گردن از محتواهای دیگه بالاتر باشه. توی سال ۲۰۲۴، ارزشهای برندهایی که از نظر اجتماعی مسئولیتپذیری دارند فقط ترند نیستند، بلکه یکی از مهمترین مؤلفههای سئو هم به شمار میان. مشتریان به دنبال برندهایی هستند که نشون میدن تعهدات اخلاقی دارند و در قبال اجتماع، خودشون رو مسئول میدونند.
بهعلاوه، با دادههای روند کلمات کلیدی بررسی کنید که چگونه علاقه به کلمه کلیدی در طول زمان تکامل یافته است. SpyFu نقطه نظر منحصر به فردی به کاربران میدهد و به آنها این امکان را میدهد تا به بررسی بیشترین کلمات کلیدی سودآور و استراتژیهای تبلیغاتی استفاده شده توسط رقبای خود بپردازند. این ابزار میتواند به صورت رایگان بدون حساب کاربری برای جستجوهای یکباره استفاده شود، که آن را برای دریافت بینشهای سریع مفید میسازد. علاوه بر این، SpyFu به خصوص برای پیگیری دادههای تاریخی رتبهبندی کلمات کلیدی ارزشمند است و این امکان را برای مقایسه با رقبای صنعتی فراهم میکند و بینش تحلیلی لازم برای برنامهریزی استراتژیک را به شما میدهد. برای یافتن کلمات کلیدی طولانی برای استراتژی سئوی خودتون، باید تحقیقات کلمات کلیدی انجام بدید.
لبه ای که آنها دارند درک می کنند که چگونه جستجو چگونه تکامل یافته است به آنها کمک می کند تا به صورت کلی تر به نظر برسند و دانش عمیق تری را برای حل مسئله به ارمغان بیاورند. هوش مصنوعی هنوز هم می تواند به شما در تفسیر سریع داده ها کمک کند ، اما اگر داده ها به تنهایی و مال شما هستند ، پس چیزی منحصر به فرد و امیدوارم چیزی را که مردم می خواهند بدست آورید. Google احتمالاً نمی تواند آرم شما را بخواند ، اما کاربران می توانند ، و Google می تواند کاربران را بخواند. این ممکن است مانند توصیه های خسته و خسته کننده به نظر برسد ، اما ما شروع به یادگیری وجود بسیاری از علم واقعی Google در پشت آن داریم. صفحه در وب سایت خود و بک لینک های مربوط به مقالات ، وبینارها ، پادکست ها و غیره را درج کنید.
در طول سال 2023، سئوکاران تغییراتی را در نرخ خزیدن و درصد صفحات ایندکس شده توسط ربات های گوگل مشاهده کرده اند. سیستمهای محتوای هدلس متصل به GPTهای سفارشی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی تقریباً مطمئناً با راهحلهای بدون سر موجود مانند رباتهای چت ادغام میشوند تا تجربیات مولد یکپارچه ایجاد کنند. هر ابزار مبتنی بر چارچوبهای موجود و اتوماسیون دادههای پشتیبان است تا نتایج استثنایی به دست آورد. این نقطه شیرین است سئوکاران و بازاریابان دیجیتال شاهد اتوماسیون، هوش مصنوعی و علم داده خواهند بود که آنها را قادر می سازد تا ارزش نوآورانه جدیدی را برای مشتریان و مشتریان به ارمغان آورند. هوش مصنوعی به بخشی از گردش کار همه برای سئو و بازاریابی تبدیل شده است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری